מעקות הינם מצרך נפוץ בבתים ודירות אשר בתוכם מותקנות מדרגות. המעקות מהווים אלמנט בטיחותי לכל עניין ודבר אך כיום חשיבותם הרבה באה לידי ביטוי גם בתכונות עיצוביות יוצאות דופן. ישנם מספר סוגים של מעקות כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו והרי הם לפניכם.

 

מעקות זכוכית

מעקות אלו עשויים להיות מורכבים מזכוכית נטו, אשר מחוברת למדרגות בצורה אלגנטית עם חיבורים נסתרים או לכלול מסגרות ועיצובים שונים ע"י מספר רחב של חומרים כגון עץ ומתכת. מעקות זכוכית הינם שקופים ועל כן מגדילים את תחושת החלל בבית, כמו גם שניתן להביט דרכם על המתרחש – יתרון מעולה למשפחות עם ילדים. הזכוכיות המחוסמות חזקות ביותר, בטיחותיות, ניתנות לניקיון בקלות ועשויות להגיע עם הדפסים משגעים, זהו יתרון עיצובי משמעותי אשר אותו לא ניתן למצוא בשום סוג של מעקות אחרים. יש לוודא כי זכוכית המעקה היא מסוג "טריפלקס" בלבד – זכוכיות אלו אינן מתנפצות לרסיסים לעולם, בזכות שכבת למינציה שקופה אשר נמצאת בין השכבות.

 

מעקות מתכת

מעקות המתכת, אשר עשויים מפלדה או ברזל, הינם הנפוצים ביותר ולא בכדי שהרי מדובר בחומרים חזקים אשר מחזיקים מעמד שנים. מעקות אלו מסוגלים לעבור צביעה במגוון רחב של צבעים ובאופן עצמי. מעקות הברזל יכולים לעבור עיצוב כיד דמיונו של היוצר, עם פיתולים ומבנים מיוחדים. חסרונם של מעקות אלו הוא הסרבול והעלות היקרה בהחלפתם כמו גם שהם לא ניתנים לניקוי בקלות.

 

מעקות עץ

מעקות העץ מתאימים לבתים אשר בחרו בסגנון עיצובי "כפרי". מראה העץ האלגנטי משרה רוגע וחמימות משפחתית בבית ומאחר ומדובר בעץ מלא, הרי שניתן לעצב אותם לפי הזמנה ובאופן מותאם אישית. חסרון העץ הוא התחזוקה השוטפת שעליו לעבור ונטייה לרגישות לחום (למשל, כאשר ממוקם חלון שמש בסמוך לו).

 

ניתן לבחור מעקות אשר כוללים אלמנט אחד בודד מאלו שהוזכרו או שילובים שונים. מעבר להיות המעקות אלמנטים עיצוביים לכל דבר, מדובר במוצר אשר אמור לשמש לצרכי בטיחות ולכן חשוב ביותר לבחור בספק אשר מתחייב לתכנון המעקה, התקנתו ושימוש בחומרים המעולים ביותר, כפי שנקבע בתקן.