רבים מכם וודאי התלבטו בסוגייה האם לבנות מטבח דרך חברה או דרך נגר פרטי. גם כתבתכם הנאמנה התלבטה בכך והגיעה למסקנות הבאות: נגר ורק נגר. ולמה? נגר פרטי אישי יהיה קשוב יותר לצרכיי ולרצונותיי. אותו אני אוכל לשגע בכל הגחמות הקטנות שיש לי. פרזול כזה או פרזול אחר, דקורציה כזו או דקורציה אחרת. מעבר לזה, שהמטבח שלי, זה השם לו. כשאתה פונה לחברה, אתה עוד לקוח. התחושה היא פחות מחייבת. היחס הוא לא אישי, בעוד שנגר פרטי שלך, יישב איתך בסבלנות אין קץ ויירד איתך לפרטי פרטים של בניית אותו מטבח. והיתרון הכי גדול: מטבחים מקוריים ואישיים. אין עוד עשרת אלפים מטבחים דומים על פס הייצור.

טיפים בבניית מטבחים על ידי נגרים פרטיים:
1. בחרו נגר ששמעתם עליו או קיבלתם עליו המלצה. אין כמו המלצות מאנשים שכבר עברו את החוויה. זו הדרך הכי נוחה ונכונה, ללכת על בטוח.
2. בקשו לראות קטלוג או דוגמאות בנייה של מטבחים. אל תתביישו לבקש. מי יודע אולי אף תמצאו בין דפי הקטלוג את אותו מטבח עליו אתם חולמים.
3. רצוי לבחור בנגר עם קילמוטרז', ולא אחד שטרי בביזנס. כלומר אחד שהשתפשף ורכש ניסיון לא על גבכם, אלא על גב מישהו אחר… אחד שבנה עשרות, אם לא מאות, מטבחים.
4. בקשו דד ליין ברור מהנגר. בעל מלאכה שלא מסוגל להתחייב לזמן מוגדר, מדליק נורה אדומה. אם אתם לחוצים בזמן, קיבעו איתו שאם עד תאריך איקס אותו מטבח שהזמנתם ממנו לא יהיה מוכן, זה יתבטא באיזשהו סוג של קנס.
5. תחקרו באיזה סוג עץ הוא משתמש לבניית מטבחים. רצוי קצת ללמוד את הנושא על מנת שתדעו שלא עובדים עליכם. ישנם מקורות מידע זמינים בנושא, בכל מקום. נצלו זאת!
6. אם קיבלתם מחיר מצחיק לבניית מטבח חלומותיכם,נורה אדומה צריכה להדלק. אולי העץ בו יעשה שימוש, אינו איכותי. בעל מלאכה טוב ואמין המשתמש בעץ איכותי לבניה, לא יכול לתת מחירים מאד זולים.
7. אל תהססו ואף רצוי שתבקרו בנגרייה של איש מלאכתכם, לפני שאתם סוגרים עסקה. זה אומנם לא קנה מידה וודאי למה ואיך תהיה התוצאה הסופית של אותו מטבח שהזמנתם, אבל זה נותן איזשהי התרשמות כללית לגבי רצינות וכוונות אותו נגר שלכם.
8. תעודת אחראיות- לכמה שנים נותן הנגר תעודת אחראיות עבור אותו מטבח? ומאחורי אלו דברים הוא עומד או מתקן? אם תעודת האחראיות הינה רק לשנה- שנתיים, זה אמור לעורר בכם חשד לגבי איכות אותו מטבח. נגר הבונה מטבחים איכותיים, אמור לתת תעודת אחראיות לכמה שנים טובות על אותם מטבחים. והכי חשוב: וודאו כי תוכלו להחליף חלקים במידת הצורך.

לסיכום, מכל הטיפים שנתנו לכם לבחירת מטבחים, החשוב ביותר הוא: המלצות. אין כמו המלצות של חברים או מכרים שהיו מרוצים על מנת לתת לכם את השקט הנפשי בבחירת הנגר עבורכם. ניסיון טוב של אחד, הוא הרבה פעמים גם ניסיון טוב של אחר. בררו איתם: האם הנגר עמד בלוח הזמנים שהוקצב? האם הוא היה נגיש במהלך בניית המטבח כמו גם אחריו. הנגישות שאחרי, גם כן מאד חשובה. חשוב שתוכלו לקרוא לו אם משהו מתקלקל או מתעקם, כי כדרכם של מטבחים, לעיתים צריך להחליף ציר או ללטש מדף ורצוי שתהיה כתובת ליום שאחרי. אנו מאחלים לכם במהרה לשבת מול אותו מטבח שהזמנתם או אותו מטבח שאתם עדיין חולמים עליו.
הצלחה

אלון אגמון – מעצב פנים
מעצב הבית חברת מטבחי EMB