המטבח המושלם יכול להשתנות מאדם לאדם ומבית לבית. בעוד שעבור אדם אחד המטבח המושלם הוא מטבח אשר מעוצב בסגנון כפרי עבור אדם אחר ובית אחר המטבח המושלם, והמתאים ביותר לבית, הוא מטבח אשר מעוצב בסגנון מודרני וחדשני. עם זאת, מה שהופך מטבח למושלם הוא לא רק הסגנון העיצובי שלו אלא גם הפרקטיות שלו, הנוחות שלו והאיכות שלו.

כיום ניתן לראות שמעצבי מטבחים וקובעי טרנדים בתחום עיצוב המטבח שמים דגש עצום לא רק על העיצוב החיצוני של המטבח אלא גם על מכשירי חשמל למטבח ברמה הגבוהה ביותר ועל עיצוב המטבח בצורה כזו שהוא יהיה אידיאלי לבשלן הביתי מבחינת הנוחות שלו ומבחינת האיכות הגבוהה שלו. חשוב להבין כי מטבח מושלם הוא מטבח ששם דגש על חוויית הבישול ועל חוויית השהייה במטבח.

למשל, כיום כאשר אנחנו מתייחסים למטבח חדשני ולמטבח אשר מעוצב בסגנון הייטקיסטי אנחנו לא מתכוונים רק למטבחים אשר מעוצבים בצבעים קרים ועם מכשירי חשמל בגוון כרום חדשני אלא גם על המצאותם של מכשירי החשמל המתקדמים ביותר והמודרניים ביותר. מטבח מודרני הוא מטבח שיעמוד בו המקרר החדשני ביותר, התנור הטוב ביותר והחדשני ביותר וקולט האדים המתוחכם ביותר. כמו כן, בניגוד לעבר, גם אז לפני כמה עשורים היינו יכולים להבחין בסגנון עיצוב מודרני של מטבחים, ניתן היום להבחין בשימוש בחומרי גלם חדשים כאשר מעצבים מטבחים מודרניים. חומרי הגלם החדשים הם לא פעם טובים יותר ואיכותיים יותר מהחומרים בהם השתמשו בעבר, דבר שגם הוא עוזר להפוך את המטבחים המודרניים למושלמים. למשל, בעבר היה נהוג להתקין במטבחים כיורים אשר עשויים מחרסינה.

כיורים אלו היו גם משחירים, גם נסדקים ולעתים אפילו נשברים ממש. כיום במטבחים מודרניים, על מנת להפוך את המטבח למושלם, נהוג להתקין בהם כיורים אשר עשויים נחושת או נירוסטה. חומרים אלו אינם מחלידים ואינם נסדקים בקלות כמו כיורי החרסינה ולכן הם נחשבים היום לחומר גלם מועדף פי כמה. מטבח מושלם כבר אינו צריך להיות מטבח שמעוצב באופן מובהק: למשל, מטבח כפרי מובהק או מטבח מודרני מובהק.

כיום, חלק מהטרנדים של עיצוב מטבחים נהדרים כולל דווקא שילוב של אלמנטים שונים וחומרי גלם שונים. כך למשל היום ניתן לראות בלא מעט מטבחים שילובים של חומרי גלם שונים כמו למשל עץ וזכוכית או עץ וסוגים שונים של מתכת. כך ניתן להנות ממטבח מעוצב להפליא שמצד אחד הוא לא פשוט מדי וביתי מדי ומצד שני הוא לא מתוחכם מדי וקר מדי, בקיצור: מטבח מושלם. על מנת לתת למטבח אשר עשוי מעץ עוד נופך חדשני ומתוחכם לא פעם נהוג להתקין במטבחים אלו תאורה קטנה אשר הופכת את המטבח לחדשני ומודרני יותר, וגם לנוח הרבה יותר. את הפאנלים ואת סוג התאורה ניתן לבחור במגוון גדול מאוד של עיצובים, כך שהם יכולים להתאים לכל מטבח.

גם איי עבודה, שהם טרנד חדשני, שמים דגש על שילוב בין הצד האסתטי של המטבח לצד הפרקטי שלו וכך גם מגוון של חידושים שונים דוגמת מטהר מים, טוחן אשפה וארונות מטבח על גלגלים. באמצעות התקנת אלמנטים אלו ונקיון נכון ותחזוקה נכונה של המטבח ניתן להנות מהמטבח המושלם.