רכישת מטבח חדש היא רכישה משמעותית, יקרה ומורכבת.איך? איפה? נגר או חברה? איזה סוג של מטבח לקנות?מטבח מעוצב או מטבח פרקטי?כשניגשים לתכנן מטבח מעוצב עומדות בפני הלקוח אפשרויות רבות ומגוונות.בין אם לרכוש מטבח בחברה מוכרת וייצוגית ובין אם לעצב מטבח אישי אצל נגר. ללא קשר דבר לא ישנה את העובדה שהמטבח הוא לב ליבו של הבית, ולכן חשוב לשים דגש על עיצובו כנו גם על האלמנטים הפונקציונאליים ולא פשוט חשוב – איכותיים ונוחים.

אין דבר חשוב יותר מחומר איכותי המרכיב המטבח המעוצב. איכות העץ אשר ממנו מיוצר גוף המטבח המעוצב היא בעלת חשיבות רבה. חומרי הגלם המומלצים הינם סנדויץ נגרים לגוף הארון.עדיף להימנע מסיבית היות ובארץ היא אינה באיכות גבוהה. דלתות מייצרים בד"כ מ-MDF למרות שקיימת אפשרות לייצר דלתות מטבח גם מסנדויץ , אך יש סכנה שהדלתות יקבלו עיוות עם הזמן. איכותו של מטבח מעוצב נמדדת בעיקר ברמת הגימור שלו. רמת גימור מאופיינת בין היתר במרכיבים כמו האיכות הצבע ואיכות הצביעה. הפורמייקה צריכה להיות איכותית (יש גם תוצרת הארץ וגם פורמייקה מיובאת). הפורמייקה והצבע המצפים את הדלתות אמורים היות עמידים בפני שריטות, מכות, שחיקה, אדים וכמובן חום. אסור לשכוח את השמש החזקה בארץ ואת תגובת חומרים אלו גם לחומרי הניקוי השונים. הכלל לגבי טיפול בפורניר ועץ מלא במטבח המעוצב מצריכה גם היא חומרי ניקוי ייעודיים. להלן מספר כללים מומלצים אשר יעזרו לכם להבטיח קבלת מטבח מעוצב, פרקטי ואמין: יש להקפיד על הרכבה נכונה של היחידות זו לזו.

בדיקה של מקדמי עומס, שבירה ושקיעה של מדפים לאורך זמן, פתחי אוורור וכמו כן הגישה למים, גז וחשמל. אבזור ופרזול הינו אינדיווידואלי – יש חברות המטמיעות פרזול מתקדם כחלק אינטגראלי מהיחידה. לעיתים מחירם מקפיץ את מחיר המטבח בעשרות אחוזים. שימו לב לכך. יש לשים דגש בבחירת הפרזול לנקודות הבאות: איכות המסילות והצירים, שילוב של פרזול יוקרתי ומתקדם אשר יהפוך את חווית הבישול ליעילה ונוחה, תיאום המטבח לצורכי המשתמש והיותו ארגונומי ובנוסף תיאום מדויק למידות ולסגנון ביתכם. המטבח המעוצב יתוכנן על פי צרכיו ונתוניו האישיים של המשתמש, תבטיחו לעצמכם כי גם אם תעמדו זמן רב במטבח המעוצב בעת הבישול לא תחושו עייפות. חשוב לדרוש תעודת האחריות.

המטבח המעוצב אמור לשמש אותנו לאורך שנים, לכן זכרו לדרוש בעת רכישתו תעודת אחריות אשר תבטיח לכם אחריות ושירות לאורך שנים. חשוב לוודא במעמד קניית המטבח כי הספק יחליף לכם כח חלק שניזוק ללא כל בעיה. על היצרן נופלת אחריות לכל שלבי בניית המטבח משלב התכנון דרך שלב המדידה ועד לשלבי הייצור והאספקה. הנכס הגדול של כל חברה/נגר הוא המוניטין שלה, בו היא משקיעה ולו היא מחויבת.קניה נעימה ומעוצבת.